ul. Jaśminowa 64
12 422 90 97 kontakt@siemensagdtennisteam.pl
Ruszaj się razem z nami!

Jak skutecznie dbać o swoje zdrowie? 3 proste kroki

Wielu ludzi wychodzi z założenia, że skuteczne dbanie o własne zdrowie absolutnie zawsze musi wiązać się z koniecznością przestrzegania całego mnóstwa rygorystycznych zasad i wprowadzaniu w swoim życiu wielu radykalnych zmian. W rzeczywistości jednak wystarczy tutaj jedynie trzymać się kilku prostych, bardzo podstawowych porad aby móc osiągnąć w tym naprawdę zadowalające efekty.

  1. dbaj o zdrową dietęPierwszą rzeczą o jakiej musimy tutaj pamiętać jest to, że wbrew dość powszechnie panującej opinii cukier wcale nie jest dla nas zdrowy – przeciwnie, może on bardzo źle wpływać na stan naszego zdrowia. Wystarczy jedynie przypomnieć sobie ostatni moment, kiedy zjedliśmy dużą ilość słodkich przekąsek, takich jak ciastka czy różnego rodzaju desery. Fakt, trudno jest oprzeć się tej chwilowej przyjemności w ustach od razu po ich zjedzeniu, ale jednocześnie każdy z nas już kilka minut później zaczyna doświadczać swego rodzaju uczucia ciężkości czy wręcz otępienia. Cukier źle wpływa na nasz układ trawienny i może powodować pogorszenie koncentracji. Z tego też powodu wszelkie słodycze warto zastąpić owocami, które również są słodkie, a jednocześnie stanowią bogate źródło cennych dla nas witamin i minerałów. Nie jest wskazane również picie słodkich napojów czy nawet soków ze sklepu. O wiele korzystniejsza będzie zwykła woda z butelki albo zielona herbata.
  2. Sen jest kolejną istotną rzeczą o jakiej musi pamiętać każdy, kto chce skutecznie dbać o swoje zdrowie. Często zwyczajnie się nie wysypiamy, znajdując sobie do tego mnóstwo wymówek – duża ilość pracy czy innych obowiązków sprawia, że naszym zdaniem zwyczajnie nie mamy na to czasu. W rzeczywistości jednak brak odpowiedniej dawki snu powoduje, że stajemy się bardzo rozkojarzeni, a nasza wydajność w jakiejkolwiek pracy znacząco spada.
  3. aktywność fizyczna to podstawaKażdy człowiek chcący cieszyć się rzeczywiście dobrym zdrowiem musi zadbać także o aktywność fizyczną. Nie chodzi tutaj nawet o zawodowe uprawianie jakichkolwiek sportów, bowiem w zupełności wystarczy poświęcić kilka godzin tygodniowo na basen, siłownię czy bieganie – szybko zaczniemy czuć się o wiele lepiej.